Ενιαίος Κατάλογος Σχολικών Βιβλιοθηκών Κύπρου 
Local cover image
Local cover image
Amazon cover image
Image from Amazon.com
Image from Google Jackets

Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας : ενιαίο / Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Greek, Modern (1453- ) Series: Παιδαγωγική σειράPublication details: Αθήνα : Gutenberg, 2011.Description: 623 σ. : πίν. ; 24 εκISBN:
  • 9789600114416
Subject(s): DDC classification:
  • 371.102 23
Incomplete contents:
-- T. 1. Θεωρία της διδασκαλίας: η προσωπική θεωρία ως πλαίσιο στοχαστικο-κριτικής ανάλυσης -- T. 2. Στρατηγικές διδασκαλίας: η κριτική σκέψη στη διδακτική πράξη.
Summary: Τα δύο μέρη του παρόντος έργου ασχολούνται με τη θεωρία και την πράξη της διδασκαλίας στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης εκπαίδευσης. Το πρώτο μέρος παρουσιάζει τα ιστορικά και επιστημολογικά πλαίσια ανάπτυξης της διδασκαλίας και στη συνέχεια πραγματεύεται βασικά θεωρητικά ερωτήματα σχετικά με την έννοια και φύση της διδασκαλίας, τη σχέση της με τη μάθηση, το ρόλο της στην εκπαίδευση και το ρόλο του εκπαιδευτικού στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία. Για την προσέγγιση των παραπάνω ερωτημάτων, η παρούσα εργασία δεν υιοθετεί κάποια επίσημη και καθιερωμένη θεωρία της διδασκαλίας, αλλά στρέφεται στη σκέψη του εκπαιδευτικού και του προτείνει εργαλεία και διαδικασίες καταγραφής, συστηματοποίησης, συνειδητοποίησης, επεξεργασίας και διαπραγμάτευσης με τρίτους των προσωπικών του αντιλήψεων για τα ερωτήματα αυτά. Το σύστημα των αντιλήψεων αυτών συγκροτεί την Προσωπική Θεωρία, την οποία ο εκπαιδευτικός ασπάζεται και διαπραγματεύεται συνεχώς με τον εαυτόν του και τους άλλους, δεδομένου ότι τα ερωτήματά της και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για αυτά είναι εν πολλοίς αξιακής φύσης και έχουν παιδαγωγικές, ηθικές και κοινωνικές προεκτάσεις. Η διαπίστωση αυτή υπογραμμίζει την αναγκαιότητα να διατηρήσει ο εκπαιδευτικός μια κριτική και στοχαστική στάση προς τις επιλογές του και την εκπαίδευση. Το δεύτερο μέρος της εργασίας, που αναφέρεται στην πράξη της διδασκαλίας, υιοθετεί την κριτική και στοχαστική προσέγγιση του πρώτου μέρους και διαμορφώνει το πλαίσιο οργάνωσης εναλλακτικών Στρατηγικών Διδασκαλίας, οι οποίες προσφέρονται για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών επιδιώξεων ενός σύγχρονου Προγράμματος Σπουδών. Οι εν λόγω στρατηγικές, ενσωματώνοντας δεξιότητες και στάσεις κριτικής σκέψης στη διαδικασία της μάθησης, συμβάλλουν στην απόκτηση γνώσεων, στην εμβάθυνση της κατανόησης και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών. Έτσι διασφαλίζουν στους μαθητές τις προϋποθέσεις για την αυτο-ρυθμιζόμενη μαθησιακή και κοινωνική συμπεριφορά, για την δια βίου μάθηση και για τον ρόλο του ενεργού και υπεύθυνου πολίτη στο κοινωνικό γίνεσθαι.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Notes Barcode
Books Books Βιβλιοθήκη Λυκείου Αγίου Γεωργίου Λάρνακας MAIN 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available GEO00016647
Books Books Εξατάξιο Γυμνάσιο Ομόδους 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available OMO00008016
Books Books Λύκειο Α' Εθνάρχη Μακαρίου Γ' Πάφου MAIN 371.1024 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 τ.1 Available LMP00010309
Books Books Λύκειο Αγίας Φυλάξεως MAIN 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available FYL00006020
Books Books Λύκειο Αγίου Χαραλάμπους Έμπας 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 τ.1 Available LAC00002760
Books Books Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα CYPR Collection 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available NAV00007079
Books Books Λύκειο Βεργίνας MAIN 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available LVL00005750
Books Books Λύκειο Γιαννάκη Ταλιώτη Γεροσκήπου 371.1024 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available LGE00001712
Books Books Λύκειο Κύκκου B' (Λευκωσία) 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available KYK00016192
Books Books Λύκειο Κύκκου Πάφου 371.1024 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available LKP00012827
Books Books Λύκειο Μακαρίου Γ' (Λάρνακα) MAIN 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available LLM00009635
Books Books Λυκείου Αγίου Νεοφύτου Πάφου 371.109 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available PLN00010709
Books Books Νικολαΐδειο Γυμνάσιο MAIN 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available NGP00001125
Books Books Περιφερειακό Λύκειο Απ. Λουκά Κολοσσίου MAIN 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available KOL00001899
Books Books Σεβέρειος Βιβλιοθήκη - Παγκύπριο Γυμνάσιο Ground Floor MAIN 371.102 MAT (Browse shelf(Opens below)) 1 Available έκδ. 2011 SEV00074695
Books Books Τεχνική και Επαγγελματική Σχολή Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΤΕΣΕΚ) Λάρνακας MAIN 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available LTS00012536
Books Books Τεχνική και Επαγγελματική Σχολή Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΤΕΣΕΚ) Λευκωσίας Α΄ MAIN 371.102 ΜΑΤ (Browse shelf(Opens below)) 1 Available ATS00023218

Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές (σ. 573-614) και ευρετήριο (σ. 615-623).

-- T. 1. Θεωρία της διδασκαλίας: η προσωπική θεωρία ως πλαίσιο στοχαστικο-κριτικής ανάλυσης -- T. 2. Στρατηγικές διδασκαλίας: η κριτική σκέψη στη διδακτική πράξη.

Τα δύο μέρη του παρόντος έργου ασχολούνται με τη θεωρία και την πράξη της διδασκαλίας στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης εκπαίδευσης. Το πρώτο μέρος παρουσιάζει τα ιστορικά και επιστημολογικά πλαίσια ανάπτυξης της διδασκαλίας και στη συνέχεια πραγματεύεται βασικά θεωρητικά ερωτήματα σχετικά με την έννοια και φύση της διδασκαλίας, τη σχέση της με τη μάθηση, το ρόλο της στην εκπαίδευση και το ρόλο του εκπαιδευτικού στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία. Για την προσέγγιση των παραπάνω ερωτημάτων, η παρούσα εργασία δεν υιοθετεί κάποια επίσημη και καθιερωμένη θεωρία της διδασκαλίας, αλλά στρέφεται στη σκέψη του εκπαιδευτικού και του προτείνει εργαλεία και διαδικασίες καταγραφής, συστηματοποίησης, συνειδητοποίησης, επεξεργασίας και διαπραγμάτευσης με τρίτους των προσωπικών του αντιλήψεων για τα ερωτήματα αυτά. Το σύστημα των αντιλήψεων αυτών συγκροτεί την Προσωπική Θεωρία, την οποία ο εκπαιδευτικός ασπάζεται και διαπραγματεύεται συνεχώς με τον εαυτόν του και τους άλλους, δεδομένου ότι τα ερωτήματά της και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για αυτά είναι εν πολλοίς αξιακής φύσης και έχουν παιδαγωγικές, ηθικές και κοινωνικές προεκτάσεις. Η διαπίστωση αυτή υπογραμμίζει την αναγκαιότητα να διατηρήσει ο εκπαιδευτικός μια κριτική και στοχαστική στάση προς τις επιλογές του και την εκπαίδευση. Το δεύτερο μέρος της εργασίας, που αναφέρεται στην πράξη της διδασκαλίας, υιοθετεί την κριτική και στοχαστική προσέγγιση του πρώτου μέρους και διαμορφώνει το πλαίσιο οργάνωσης εναλλακτικών Στρατηγικών Διδασκαλίας, οι οποίες προσφέρονται για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών επιδιώξεων ενός σύγχρονου Προγράμματος Σπουδών. Οι εν λόγω στρατηγικές, ενσωματώνοντας δεξιότητες και στάσεις κριτικής σκέψης στη διαδικασία της μάθησης, συμβάλλουν στην απόκτηση γνώσεων, στην εμβάθυνση της κατανόησης και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών. Έτσι διασφαλίζουν στους μαθητές τις προϋποθέσεις για την αυτο-ρυθμιζόμενη μαθησιακή και κοινωνική συμπεριφορά, για την δια βίου μάθηση και για τον ρόλο του ενεργού και υπεύθυνου πολίτη στο κοινωνικό γίνεσθαι.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image